31 Aralık 2012 Pazartesi

2012'de Okuduğum En İyi Kitaplar


Eh, böyle bir yazı yazmak farz olmuştu artık. 2012'yi geride bırakmamıza az zaman kaldı. Bu yıl benim için kitapların içinde yüzdüğüm bir yıl oldu. Okuduğum kitapların çoğunu özenle seçtim, bu sayede çok iyi kitaplar okudum. Sürprizler ve hayal kırıklıkları da oldu elbette.

Goodreads'e göre 100'den fazla kitap okumuşum 2012'de. Bunların arasından "en"leri seçmekte bir hayli zorlandım. Hâlâ da zorlanıyorum. Bakalım parmaklarım beni hangi kitapları seçmeye zorlayacak.

Aslında kategorilere göre ayırmayı planlamıştım ancak cidden zorlanıyorum seçim yapmakta. Bu yüzden karışık bir halde veriyorum listemi. Ayrıca kitapları 1. ya da sonuncu diye değil de rastgele sıraladığımı belirtmeliyim.




The Iron Fey - Julie Kagawa

Sanırım 2012'de okuduğum en iyi seri The Iron Fey'di. Meghan, Ash, Puck, Grimalkin hepsini özlüyorum. 


Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout

Jennifer L. Armentrout'un 2012'ye ciddi ciddi damgasını vuran kitabı Obsidiyen. Yılın sonlarına doğru DEX etiketiyle Türkçede yayınlandı ve şimdiden Daemon Black'e âşık binlerce dişi okuyucu var!


The Golden Dynasty - Kristen Ashley

Beni hem kurgusu hem de içindeki romantizmle etkileyen ender kitaplardan. Fantezi ve romansı en başarılı birleştiren yazarlardan biri Kristen Ashley olmalı.


Uyumsuz - Veronica Roth 

Sonunda Türkçe olarak da yayımlanan kitap, kuşkusuz bu yıl okuduklarım arasında aklımda en çok yer edinenlerden biriydi.


Yüz Bin Krallık  - N.K. Jemisin

Tanrılar, ölümlüler, müthiş bir hikâye. Kadın kahramanı Yeine ve Karanlık Tanrı Nahadoth unutulmayacaklarım arasında.


Kılıçların Fırtınası - George R.R. Martin

Ne söyleyebilirim ki? George R.R. Martin kalemine âşık ederken, sürprizleriyle insanı kendine sövdürmeyi de çok iyi biliyor.


The Scorpio Races - Maggie Stiefvater

Bu listeye bir Maggie kitabını eklemezsem olmazdı. O aşkı anlatmayı da gerçek hayatla fantastiği iç içe geçirmeyi de çok iyi beceriyor.


Altın Zambak - Richelle Mead

Kanbağı serisinin ikinci kitabı Altın Zambak soluksuz okuduğum kitaplardandı. Tek bir şey söyleyeceğim: Adrian Ivashkov!


Kitap Hırsızı - Markus Zusak

Markus Zusak'ın şaheseri bu yıl Martı Yayınları'nca yeniden basıldı. Harika bir kitap! Hem güldüren hem de ağlatan cinsten.


The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky

Son olarak 2012'nin son günlerinde okuduğum bu kitap listeye girmeyi başardı. 

Herkese şimdiden mutlu yıllar!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...