21 Aralık 2012 Cuma

21 Aralık'ta Ne Okumalı?

Bildiğiniz gibi bugün 21 Aralık; yani Maya Takvimi'nin son günü. Pek çok kişi bugünün kıyamet günü olduğunu inanıyor. (Ne kadar bu saate kadar bir vukuat görememiş olsak da.) Kıyamet geyiklerine daha fazla girmeyeceğim, yalnızca eğlenceli olduğunu söylemek istiyorum. Hele ki benim gibi distopya düşkünü bir insansanız, bugünün o gün olduğuna inanmasanız bile kafanızda hayatta kalma senaryoları oluşturmanız gizli bir haz veriyor.

Ben de 21 Aralık'a, bugüne en uygun kitaplara özel  bir yazı hazırlamaya karar verdim. Liste distopik ve post-apokaliptik kitapları kapsıyor. İşte bugüne en çok yakışacak kitaplar:




1 numarayı Uyumsuz/Divergent'e ayırdım. Neden mi? Çünkü bu kitap 2012'de okuduğum distopik kitapların en iyilerinden biri. Uyumsuz/Divergent için yaptığım yorum burada.


Küller/Ashes, hâlâ aklımdan çıkmayan kitaplardan. Ilsa J. Bick'in kıyamet sonrası dünyayı ele alış biçimi hem gerçekçi hem de bir o kadar korkutucu. Bugün okumanız gereken kitaplar arasında kesinlikle Küller olmalı!


Listeye eklemek istediğim bir diğer distopik kitap ise Matched. Ülkemizde de yayımlanmaya hazırlanan kitaplardan. Matched'daki kısıtlı dünya size ne kadar özgür olduğunuzu hatırlatacak kadar derin bir etki bırakıyor. Kitap için yazdığım yorumu buradan okuyabilirsiniz.


Sıcak Bedenler/Warm Bodies farklı anlatım tarzıyla bu listedeki kitaplar arasından kolaylıkla sıyrılıyor aslında. Zombilerin istila ettiği bir dünyada geçiyor, evet. Ancak Isaac Marion'un bu dünyadan kurtuluş yolu insanı hem düşündürüyor hem de içinde sıcak duyguların oluşmasına yol açıyor. Sıcak Bedenler için yazdığım geniş yorum burada.


İran asıllı yazar Tahereh Mafi'nin çok değişik bir teknik kullanarak yazdığı Bana Dokunma/Shatter Me, bu yıl okuduğum distopik romanlar arasından beni en çok etkileyenlerden biriydi. Biraz X-Men tadında biraz değil. Bana Dokunma bugün için harika bir seçenek olabilir. Kitap hakkındaki yorumumu okumak isterseniz burayı tıklayın.


Eh, elbette Açlık Oyunları! Kitabı -ya da filmi- duymayanınız kaldı mı? Fazla söze gerek yok. Henüz okumadıysanız ön yargılarınızı yıkıp ilk iş olarak kitabı edinin.


Bu yıl aramızdan ayrılan Ray Bradbury'nin ölümsüz eseri Fahrenheit 451, distopya seven herkesin bir el kitabı olarak kütüphanesinde bulundurması gereken bir roman. Kitapların yakıldığı bir dünya düşünün; (yazması bile tüylerimi diken diken etti) gerisini ise Bradbury'e bırakın.


Son olarak listeye bir çizgi roman ekliyorum. The Walking Dead/Yürüyen Ölüler dizisi ile daha çok gündeme geldi ama aslında aynı zamanda çok satan bir çizgi roman serisi. Sayamadığım kadar çok bölümü yayınlandı. Türkçeye de çevrildi. Hem dizisini hem de çizgi romanlarını keyifle takip ettiğimi belirtmeyi bir borç bilirim.

Benim listem bu kadar. Yani aralarından seçebildiklerim bunlar. Çünkü aslında atladığım ya da unuttuğum çok kitap var. Peki, bu yazıyı okuyan distopya severler; siz hangilerini okudunuz? Ya da eklemek istediğiniz bir kitap var mı? Düşüncelerinizi benimle paylaşın. ;)

1 yorum :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...