2 Eylül 2012 Pazar

Kitap Yorumu: Safkan - Jennifer L. Armentrout


Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabı Melez'i daha önce yorumlamıştım. O yoruma buradan ulaşabilirsiniz. Safkan ise aynı serinin ikinci kitabı. Kitap, Temmuz ayında DEX'den çıktı.

Yoruma geçmeden önce Alex'e yazdığım mektubu yayınlamak istiyorum.

Sevgili Alex,

Bir süredir yıkılmış "Young-adult kitaplarındaki salak kız" imajını neden yeniden kazandırmaya çalışıyorsun? İyisin, hoşsun, biraz fazla fevrisin ama yeri geldiğinde tatlısın. Fakat bazı zamanlar çekilmez oluyorsun. Misal, Aiden'e çok fazla kafanı takmış durumdasın. Ki yaşadığın hadiselere bakılırsa bu normal değil. Ölümden bin kere dönüyorsun, en yakınlarını kaybediyorsun ama yine de oğlan "höh" dese bayılacak durumdasın. Üstelik şu reddedilen kızların reddeden tarafa hâlâ tapıyor olmalarını aklım almıyor. Hadi hepsini geçtim, reddedilir reddedilmez diğer erkek seçeneğinin kucağına koşman ise hiç hoş değil. Çünkü biliyorsun ki, ben o aslında yüzüne bakmayacağın tarafı seviyorum. Sen ise yalnızca teselli bulmak için ona koşuyorsun. Beni çıldırtmak için yapıyorsun değil mi? Hem zavallı çocukla oynuyorsun hem de beni saçımı başımı yolacak kıvama getiriyorsun.


Rose'dan beri senin gibi karakterlere fena sinir oluyorum. Bu kitapta sinirime tuz biber ektin. Teşekkürler. Ayrıca biraz gözlerini aç da etrafına bak, kızım. Tamam, Aiden'e çılgınlar gibi âşıksın, anladık. Ama birlikte olmanız yasak. Bunu da anladık. Tabii çocuk geliyor arada bir şeyler hissettiğini belli ediyor, sonraki gün kaçıyor gibi görünüyor. O konuda sen de haklısın. Bir şey diyemem. Yine de adamın seni sevdiğini kitabı okuyan binlerce kişi şıp diye anlamışken, senin hâlâ "Yok, beni sevmiyor. Benden nefret ediyor. Hep benden kaçıyor." demen saçma değil mi? Her şeyi geçtim Seth'in sana olan tavırlarındaki değişimi de fark etmiyorsun? Çok değil, bir kitap sonra o çocuk da sana tutulacak. Hattâ belki çoktan tutuldu. Sonra biz seyreyleyeceğiz curcunayı. Olan yine Seth'e olacak tabii. Ben hissediyorum. Çünkü onun tarafını seçtim ben. İkinci VA vak'asını yaşayacağız burada.

Her neyse. Alex, en yakın zamanda aklının başına gelmesini diliyorum. Yoksa başına çok korkunç şeyler gelebilir. Fazla oynama Seth'le. Geceleri de arkanı iyi kolla. Arkandan sinsi gölgeler yaklaşabilir.

Görüşmek üzere,
Darkshadow


Mektubumu yazıp, isyanımı ettiğime göre genel yoruma geçebilirim. Görüldüğü gibi bu kitapta Alex'e bol bol sinir oldum. Çok tutarsız kız. Ne yapacağı hiç belli olmuyor.

Safkan'da Alex'in hem Aiden hem de Seth'le eğitime devam ettiğini görüyoruz. Aynı zamanda Akit'te furiler türüyor. Bu da büyük bir tehlikenin yaklaştığı sinyallerini veriyor. Alex, tam Aiden'e olan aşkını fark etmişken yeni bir reddetmeyle karşı karşıya geliyor. Aiden, bir ileri bir geri yapıp kızın kafasını karman çorman ediyor. Bu sırada benim de tepem atıyor.

Alex'in annesi ile ilgili olay hakkında ifade vermesi için mahkemeye gitmesi gerek. Böylece Alex, Aiden, Leon, Seth, Lucien ve Marcus Konsey'e doğru yola çıkıyorlar. Asıl olaylar orada patlak veriyor. İlk olarak Safkan politikalarının daha çok içine giriyoruz. Konsey üyelerini ve Melez'lere olan tavırlarını tanıyoruz. Melez kölelerle daha sık karşılaşıyoruz. Bu arada Alex de Seth'le bol bol vakit geçiriyor ve bu arada bir yakınlaşma söz konusu oluyor. Tabii Alex'in aklı hâlâ Aiden'da. 

Konsey tarafından pek sevilmeyen Alex'e komplolar düzenleniyor. Elbette bunda Apollyon olacak olmasının da büyük bir etkisi var. Yani birileri hem Alex'i hem de Seth'i tehdit olarak görüyor. 

Safkan'da şaşırtıcı bir sürü olay gerçekleşti. İlk kitaptaki Vampir Akademisi havası azalmıştı. Artık farklı bir seri olduğunu daha çok hissedebiliyorum. Ayrıca Seth'i daha yakından tanıma fırsatı bulduk ki bu benim için harika bir şey. Kendisine daha çok bağlandım; sonum hayır olsun.

Kısaca güzel, eğlenceli bir kitaptı. 4 puan'ı hak ediyordu. Üçüncü kitap Deity'i merakla bekliyorum.


Puan: 4


5 yorum :

  1. Çok güzel bir yorum olmuş :D Alex hakkındaki düşüncelerimi dile getirmişsin resmen. Aiden'a da sinir olmadım değil. Madem yasak kızın üstüne gitme de kafası karışmasın. Bak atarlanıyorum yine. Kitabın çok duygusal olan yerinde dayanamamıştım ben, hiç dayanamam zaten :( Umarım Seth Aiden gibi olmaz, çok üzülürüm. Ayrıca şu an okuduğun Obsidian'ı da merak ediyorum, güzel gibi duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayanamadım döktüm tüm hislerimi. Çok dolmuşum demek ki. :D Hayır, birlikte olursa ne olacağını kendi gözleriyle gördüler, neyin inadı bu? Aiden da en az Alex kadar saçma hareket ediyor.
      O kısımda ben de çok hüzünlendim yalnız. Gitmemesi gereken kişi gitti.
      Seth yapmaz öyle şey. Anladım ben onu. Adrian gibi o, sevdi mi bırakmayacak cinsten. Ama bu kız ne yapar ne eder Aiden'la olur diyorum. Bizim Seth'imize de yazık olur. :(
      Obsidian'ın yorumunu yaparım büyük ihtimalle. Baktım kötü çocuk potansiyeli olan erkek karakter var, hemen atladım. :) Umarım beklediğim gibidir.

      Sil
  2. İnsanda biraz irade olur,bu kızda yok aynen beni de deli ediyor.Adrian'ın sonu gibi olmaz inşallah Seth'in sonu, ama öyle olacak gibi :( (TEAM SETH!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adrian konusunda hâlâ aşırı hassasımdır. Okuyunca bile hüzünlendim. Neyse ki yazar yan serisini yazıyor.
      Eğer Seth'i ortada bırakırsa (ki öyle olacak gibi) ona da bir yan seri yazması için kendisine gece gündüz taciz ederim. Kötü yanımla tanışmadılar daha.

      Sil
    2. Hahaha sonuna kadar yanındayım o zaman

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...