31 Aralık 2013 Salı

Kitap Yorumu: Fracture Me - Tahereh Mafi


Serinin önceki kitapları:


Fracture Me, serinin Beni Bırakma/Unravel Me'nın son bölümlerinden başlayıp devam eden ve bu kez Adam Kent'in bakış açısıyla anlatılan ikinci novellası.

Adam, Juliette'in ilk aşkı bildiğiniz gibi ancak kendisini ilk kitaptan beri sevemedim. İkinci adam rolündeki (kime göre neye göre?) Warner'ı daha yakından tanıdıkça da açıkçası sevmeye çalışmaya zahmet bile etmedim. 

İkinci kitabı okurken bayağı bir soğumuştum kendisinden; çünkü fazla sönük bir karakter olmaya devam ediyordu. Buhranlı, Juliette'e âşık olduğunu söyleyen ama yeri geldiğinde kızı zerre kadar umursamayan ve aslında onu hiç tanımayan bir tip Adam. Beni Bırakma'nın son bölümlerinde savaş sırasında yaptığı tercihle gözümden bir güzel düşmüştü artık. Ayağa kalkamayacak kadar. Bu novellayı okurken çok daha iyi anladım neden Adam'ı değil de Warner'ı sevdiğimi.

Öncelikle, Tahereh'e bu novellayı yazdığı için teşekkür mü etmeliyim kararsızım. Çünkü Adam'ın yüzünü iyice görmemi sağladı. Hani birazcık seveceğim varsa da artık yok. Kararsız olmamım sebebi de neden bu kadar boş karaktere novella yazma gereği duyduğunu anlayamamam. Okumuşsanız anlayacaksınızdır, Adam'ın iç dünyası ne çok ilgi çekici, ne eğlenceli ne de üzücü. Bence Adam ile ilgili en güzel şey erkek kardeşi James.


Bu çocuğu sevmemem için çok neden var. Fracture Me'de de bunu iyice gösterdi bana. Bir kere Adam'ın aşkına inanmıyorum ben. En azından Warner'ınki kadar güçlü değil. İkinci olarak insanı bunaltan bir karakter. Tahereh'in tarzını çok seviyorum ama ilk defa onu okurken bu kadar sıkıldım. Bir diğer neden de Adam'ın Juliette hakkındaki düşünceleri.

Juliette'nin güçlerini kullanmada hâlâ yeteri kadar iyi olmadığını hepimiz biliyoruz. Ancak Adam onun tamamen güçsüz olduğunu ve savaşmayı bilmediğinden geride durması gerektiğini düşünüyor. Ona göre Juliette James'le falan beraber sığınakta kalmalı. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse; Warner'ın bakış açısı bunun tam tersi. O Juliette'in gücüne hayran, onu geliştirmek ve kullanmak istiyor. Ve Juliette'in kendisinin de ne kadar güçlü olduğunu biliyor. Aradaki farkı anlatabilmişimdir umarım.

Anlayacağınız pek zevk almadım okurken. Sebebi de kesinlikle Adam. Tahereh'in kalemini ise özlemişim. Galiba bu novellanın en sevdiğim kısmı sondaki Ignite Me ön okumasıydı. Juliette'in bakış açısını ve "Warner" yazısını görünce yaşadığım sevinç ve rahatlamayı görmeliydiniz! Ah, bir an önce çıksa da aralarındaki ilişkiyi okuyup kendimden geçsem. Bu sırada Adam da James'le beraber istediği gibi yaşayabilir.

Galiba 2013'ün son yazısı bu oldu. Eh, herkese şimdiden mutlu yıllar. İçinizdeki kitap hayvanlarının hiç ölmemesi dileğiyle!

Puan: 3




  

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...