28 Aralık 2013 Cumartesi

19. ÜKG Blog Turu: Sins & Needles - Karina Halle



Ellie Watt hayatına sürekli sıfırdan başlamaya alışık biridir. Soyguncu bir çetenin kızı olarak çocukluğunu ailesinin son dolandırıcılığı için kullanılmaya alışık şekilde geçirmiştir. Şimdi daha büyümüş, akıllanmış ve dolandırıcılığı sanat haline getirdiği hayatından emekli olmaya hazırdır. Ama kuru topraklardan oluşan California'daki Palm Valley'e tekrar dönmesi umduğundan daha fazla ayartıcı sebep taşımaktadır; Camden McQueen. Bir zamanlar okulun ucubesi olarak bilinen Camden tanıdığı çocuğa göre daha iri ve kötüleşmiş, kendi işini yöneten yetenekli bir dövme sanatçısına dönüşmüştür. Ellie Camden'ın hala ona aşık olduğuna güvenirken hesaba katmadığı şey ise karşılıksız aşkın zamanla ne kadar kolay saplantıya dönüşebileceğidir.

Camden Ellie'nin onu dolandırma planlarını farkettiğinde ona rededemeyeceği bir teklifte bulunur ama özgürlüğünün bir bedeli vardır ve bu da Ellie ile Camden'ı zorlu bir yolculuktan geçirecektir.
***
"Bu kitap beni tamamen esir etti." - USA TODAY

"Karanlık, cesur ve kesinlikle seksi, Sins & Needles tehlikeli bir yanı olan çağdaş aşk romanı hayranlarının tam aradığı kitap." - Xpresso Reads

"Bu kitap okuyucuyu süratli bir yolculuğa çıkarırken keskin dönüşleriyle daha fazlası için yalvarır halde bırakıyor." - Addicted to Heroines
Çeviri: ÜKG



Yorum:

Karina Halle'nin çok merak ettiğim Experiment in Terror serisinin yazarı olduğunu Sins & Needles'ı okurken fark ettim. Tuhaf oldu ama fark ettim sonuçta. Çok farklı türlerde olduğu için büyük ihtimalle benzemiyorlardır Sins & Needles'la ama yine de seriyi askıya almaya devam etme kararı aldım. Nedenlerini birazdan açıklayacağım.

Öncelikle kim bu kitabı new adult kategorisine soktuysa baştan yanılmış. Ki Goodreads'de falan hep new adult altında toplamışlar. Ama hayır, arkadaşlar. Bu kitap bildiğiniz adult. Yani tamı tamına bir yetişkin kitabı. Karakterlerin yaşlarına baktığınızda da fark edeceksiniz bunu. New adult'ta karakterler üniversite çağında olurlar. Sins & Needles'ın ana karakteri Ellie ise 25'ini çoktan geçmiş, yetişkin bir kadın. İnanmayın yani öyle herkesin kafasına göre ayırdığı kategorilere. Ben inandım da ne oldu?

Kitabın anlatıcısı Ellie Watt, dolandırıcı bir aileden gelen dolandırıcı bir kadın. Evet, Ellie zengin adamları önce tavlayıp paralarını yürütüyor, sonra da kaçıyor. Üstelik bunu yıllardır yapıyor. Ancak Ellie bir vurgununun ardından büyüdüğü kasabaya sığınmak zorunda kalıyor. Onu yetiştiren amcası Jim'in evine geri dönüyor. Tabii tahmin edersiniz ki burada beklemediği biriyle tekrar karşılaşmak Ellie'nin aklının ucundan bile geçmemişti.

Erkek karakterimiz Camden McQueen ise bir dövme sanatçısı. Ellie ile tanışıklığı lise yıllarına dayanıyor. O yıllarda sürekli ezilen ve punk kimliği altında kendini bulan Camden'le tekrar karşılaştığında Ellie onu tanıyamıyor çünkü adamdaki değişim dudak uçuklatacak türden. Camden dövmeleri, gelişmiş vücudu ve erkek mankenlere taş çıkartacak suratıyla Ellie'yi oldukça şaşırtıyor. Bir zamanlar çok yakın olduğu fakat yüzüstü bıraktığı Camden'i böyle görmek, hem de kendisini ve servetini yeterince geliştirdiğini öğrenmek onu bir güzel heyecanlandırıyor.

Acil paraya ihtiyacı olan Ellie için Camden'in Sins & Needles adlı iyi kazanan dövme dükkanı iyi bir şans olabilir. Tabii önce Camden'e iyice yakınlaşması ve onun yeni hâlinden fazla etkilenmeyi kendine yasaklaması lazım.

Kitabı çok anlatıp her şeyi açık etmek istemiyorum. Sonuç olarak çok pis adamlara bulaşmış Ellie'nin yeni umudu Camden'in de çok pis adamlara bulaştığı ortaya çıkıyor. Adeta birbirlerini buluyorlar.

Kitap "romantic suspense" türünün hakkını veriyor aslında. Kendinizi kaptırırsınız heyecanlı bir şekilde okuyabilirsiniz. Ben de çok sıkıldım diyemem ama içine fazla giremedim. Şöyle ki; karakterlere daha kitabın başındayken ısınamadım. Bir kere Ellie bana biraz zorlama bir karakter gibi geldi. Hani güçlü bir karakter olmaya zorlanmış ama aslında yaralı bir kadın falan filan. Sevemedim. Camden'i ise daha sert bekliyordum sanırım. Hele ki "küçük" sırrını öğrenince ona ısınacağım varsa da vazgeçtim. Eh, insan karakterleri sevemeyince kitabı da sevemiyor doğal olarak. Yani benim için orta düzeyde bir kitaptı.

Aslında suç Karina Halle'nin değil. Belki diğer kitaplarının hakkını vermiştir. Kadın kötü yazmış da diyemem. Benim sorunum karakterlerleydi. Bu yüzden de serinin ikinci kitabını okumayı düşünmüyorum. Sins & Needles oldukça devamını merak ettirecek şekilde bitirilmiş olsa da.

Kısacası, romantic suspense sevenlerin göz atmak isteyeceği bir kitap. Ben çok sevmedim ama belki karakterleri severseniz siz benden çok seversiniz.

Puan: 3


The Artists Üçlemesi'nin diğer kitapları


Kitap 0,5: On Every Street (novella)
Kitap 2: Shooting Stars
Kitap 3: Bold Tricks


Çekiliş: 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...