16 Mart 2013 Cumartesi

A Very Potter Musical


Evet, hayatımda bir ilke imza atarak blogumda bir müzikal yorumluyorum. Adından da anlaşılacağı gibi bu bir kitap blogu esasen ancak aynı zamanda bir "günlük" de. Bu yüzden çok düşünmüş olsam da size A Very Potter Musical'den bahsetme isteğimi bastırmadan yazımı beğeninize sunuyorum.

Müzikal, Starkid tarafından hazırlanmış. Starkid, Michigan University'nin tiyatro topluluğu oluyor. Yani aslında amatörce hazırlanmış bir yapım bu. Arkadaşlarına ve ailelerine göstermek için sahneledikleri bu müzikal daha sonra YouTube'e yüklenmiş; işte olan o zaman olmuş. Milyonlarca hit almış. Harry Potter hayranları tarafından çok sevilmiş.


A Very Potter Musical ilk olarak 2009'da sahnelenmiş. 2 perde 23 bölümlük. Tahmin ettiğiniz gibi Harry Potter'ın eğlenceli bir müzikal komedisi. Başrolünde, yani Harry Potter rolünde, Glee'deki Blaine Anderson karakteriyle sevgimi kazanan Darren Criss var. Onun sayesinde keşfettim müzikali bir nevi. Ron'u Joey Richter, Harmonie'yi ise  Bonnie Gruesen canlandırıyor.



Hikâye biraz orijinal Harry Potter'a bağlı kalarak, biraz da farklı ilerliyor aslında. Zaten izlerken hikâyeye falan çok dikkat etmiyorsunuz. Müzikalin harika bir akışı var. O kadar ki çoğu yerinde kahkahalarıma hakim olamadım. İçinde müthiş espriler ve göndermeler mevcut. Özellikle Lauren Lopez tarafından canlandırılan tarihin ilk dişi asıllı Draco Malfoy'u kahkahalarımın baş kahramanıydı.

Anlayacağınız eşsiz bir 171 dakika geçirdim A Very Potter Musical sayesinde. Darren Criss'i bir daha sevdim. Zaten müzikalin müziklerini A. J. Holmes ile birlikte yazan bizzat kendisiymiş. Eğer bir Harry Potter hayranıysanız ve gülmek istiyorsanız bu orijinal müzikali kesinlikle öneriyorum.


Müzikali YouTube'da Türkçe altyazılı olarak buradan izleyebilirsiniz.

Bitmedi! Devamı da var. E, malum çok sevilince A Very Potter Sequel adında ikincisi yapılmış. Bu kez daha profesyonel bir iş olmuş. Henüz izlemedim ancak en yakın zamanda aradan çıkarmayı düşünüyorum. Son olarak seriye dönüşen müzikalin son durağı A Very Potter Senior Year'ın geçtiğimiz günlerde prömiyeri yapıldı.

Darren'den öpücüklerle yazımı sonlandırıyorum. Umarım hayatımın ilk (belki de tek) müzikal yazısından memnun kalmışsınızdır.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...