18 Temmuz 2014 Cuma

Kitap Yorumu: Avcı - Jennifer L. Armentrout


Bu kitapla beraber bir serinin daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Bu Jennifer'ın bitirdiğim ilk serisi. Aynı zamanda Melez de okuduğum ilk kitabıydı. İçimin buruk olması gerekir normalde ama nedense pek değil. Galiba içimdeki sıkıntının tek kaynağı Sethsizlik olacak. O konuya birazdan derinlemesine gireceğim.

Benim için Melez Sözleşmeleri serisinin zirve kitabı Tanrı'dır. Onu nasıl deli gibi okuduğumu hâlâ hatırlarım. Tepeye çıktıktan sonra nedense beklentilerimin altına düştü hep. Avcı da aynen öyleydi. Aslında kitap çok uzun süre kitaplığımda sırasını bekledi. Canım okumak istemedi. Belki seri bitsin istemedim, belki gerçekten Jen'i okuyasım yoktu. Bilmiyorum. Sonuç olarak eve dönüş yolculuğum için seçtiğim kitap Avcı oldu. Biraz normalden uzun sürdü okumam. O yüzden de hafif önyargılı bakıyorum galiba.

Serinin bu final kitabında Alex'in Ares'le son mücadelesine hazırlanışına tanık oluyoruz genel olarak. Okuyanlar biliyordur; Savaş Tanrısı Ares'in ortaya çıkmasından sonra dünyaya bir tür kaos hâkim olmuştu. Safkanlar ve Melezler de yaklaşan savaşın farkındaydılar. Avcı'nın henüz başlarında iken geçen kitapta Jennifer'a sövüp saymama yol açan olay açığa kavuştu. Ne hikmetse Seth'i birdenbire hain pozisyonuna sokmuş, hayallerimi bir güzel paramparça etmişti. Bu kitabın başlarında ise Seth'i tekrar görüyoruz. Ve ilk kitaplardaki kadar olmasa da favori karakterimi bir önceki kitaptan biraz daha fazla görmek kitap için artı puan olarak eklenebilir.

Nerede kalmıştık? Seth'in geri dönmesi ile beraber Alex ve diğerlerinin planı da netleşiyor. Bu savaş ve yıkımı durdurmanın tek çaresi Ares'i ortadan kaldırmak. Ancak On İki'den birini yok etmek öyle kolay bir iş değil. Bu yüzden beklenmedik bir yardımcıya ihtiyaç duyuyorlar. Kitabın en şaşırtıcı olayı da bu oldu benim için. Böylece Alex, Aiden ve Seth Yeraltı Dünyası'nı bir kez daha ziyaret etmek durumunda kalıyor. Açıkçası Yunan Mitolojisini çok seven biri olarak en zevk aldığım kısımlardan biri hep Yeraltı Dünyası olmuştur. Her yazar farklı bir hayal dünyası seriyor önünüze ve bu çok hoşuma gidiyor.



Beklenmedik yardımcının saflarına katılmasından sonra savaş çanları çalmaya başlıyor. Fikrimce, Alex ve Ares'in karşılaşması pek görkemli değildi. Hep derim, çok fazla aksiyon manyağı değilimdir ama iyi yazılmışlarını da takdir etmeyi bilirim. Jennifer'ın bu konuda biraz daha çalışmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Çünkü o kısım ne etkileyici ne de tatmin ediciydi bana göre. Kitabın serinin altında kaldığını düşünmemin nedenlerinden biri bu. Diğeri de sonu. Sonunun zaten çok muhteşem olacağını beklemiyordum. Spoiler vermek niyetinde değilim, o yüzden bu kısım kitabı okumayanlar için anlamsız kalabilir. Her şey bittikten ve Alex'in kaderi belirlendikten sonra daha fazla duygu hissetmeyi dilerdim. Çünkü orada gerçekten büyük bir olay vardı ve benim de Alex gibi yıkılmış hissetmem gerekirdi. Bunu yaşayamadım, dolayısıyla kitap duygu yönünden sınıfta kaldı.

Dolu dolu hissettiğim tek şey Seth'in fedakârlığıydı. Önyargılı olduğumu düşünebilirsiniz fakat ne olursa olsun Sethsiz bir Melez Sözleşmeleri benim için olmaz olası bir şey. Onun varlığı beni kitaba bağlıyor. Tüm kitap boyunca içinde bulunduğu ruh hâli, sondaki hareketinin sinyallerini veriyordu bence. Ne Alex ne Aiden. Serinin en büyük fedakârlığını ve büyüklüğünü Seth yaptı. Böylece Jennifer L. Armentrout bizi adeta Seth'in kendi serisine hazırlamış oldu. Teşekkürler Jen. Şimdi nasıl bekleyeceğimi bilmiyorum. Çok teşekkürler.

Kısacası; Avcı beni çok tatmin etmedi ama seriyi okuduğuma da pişman falan değilim. Çok sevdiğim yerleri oldu. Yan karakterlerden aşırı tatlı olanlar vardı ve onlarla tanıştığıma memnunum. (Bknz: Deacon) Melez Sözleşmeleri benim için hep mitoloji tabanlı ancak mitolojiyi daha çok arka planda tutup ana karakterleri ve kendi kurgusunu önemseyen bir seri olmuştur. Yine de güzel bir maceraydı. Elveda çoğu zaman gıcık aldığım ancak arada sırada kanımın ısındığı Alex. Aiden'e elveda yok; çünkü hâlâ umurumda değil. Ve son olarak; seninle tekrar görüşmek için can atıyorum Seth. Umarım. En yakın zamanda. ;)

Puan: 3



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...